Stolica lepszej komunikacji

Chcemy, żeby za pięć lat 65 procent wszystkich podróży w granicach Warszawy odbywało się transportem publicznym.
Aby ten cel osiągnąć, przeprowadzimy największe w historii miasta inwestycje komunikacyjne.

mapa-lepszej-komunikacji.png

METRO

  • Do 2023 r. dokończymy budowę II linii metra z Bemowa (stacja Połczyńska) na Targówek (stacja Bródno), a następnie przedłużymy ją do Ursusa oraz do stacji PKP Warszawa Toruńska.

  • Zbudujemy brakujące stacje: Muranów oraz plac Konstytucji. Zbudujemy łącznik stacji metra Centrum i dworca PKP Śródmieście.

  • Rozpoczniemy budowę III linii metra na odcinku Stadion Narodowy – Gocław, przez rondo Wiatraczna w stronę Siekierek, Stegien i stacji Wilanowska Dworzec Południowy.

  • Zaczniemy przygotowania do budowy IV linii metra (łączącej Ursus i Mokotów) oraz V linii metra (łączącej Młociny i Białołękę).

  • Zakupimy 30 nowych pociągów.

TRAMWAJE

  • Zbudujemy tramwaj na Gocław, nowe linie tramwajowe na Białołęce oraz linię tramwajową łączącą rondo Unii Europejskiej z metro Wilanowska – Dworcem Południowym.

  • Zbudujemy linię tramwajową Wilanów – Mokotów – Ochota, nową linię wzdłuż ulicy Kasprzaka oraz nowe linie tramwajowe na Odolanach.

  • Zakupimy ponad 200 tramwajów niskopodłogowych.

SKM

  • Uruchomimy dwie nowe linie Szybkiej Kolei Miejskiej: kierunek Piaseczno (wydłużenie drogi S9 – w 2021 roku) oraz w kierunku na Ożarów Mazowiecki.

  • Zakupimy co najmniej 20 nowych składów.

AUTOBUSY

  • Wyznaczymy nowe buspasy. Po uruchomieniu SKM z Piaseczna buspas zostanie wytyczony także na ulicy Puławskiej.

  • Zakupimy 300 nowych, nisko- i zeroemisyjnych autobusów.


Infrastruktura rowerowa

W ciągu pięciu lat rozbudujemy sieć tras rowerowych w Warszawie. Priorytetem będzie budowa fragmentów ścieżek rowerowych
łączących istniejące trasy w jedną, spójną sieć, zwłaszcza w centrum miasta.

nowe-trasy-rowerowe.png
  • Docelowo Warszawa powinna mieć 800 km dróg rowerowych, czyli dwa razy tyle, ile ma Kopenhaga.

  • Zwiększymy liczbę parkingów rowerowych.

  • Zbudujemy most pieszo-rowerowy łączący ulicę Karową z ulicą Okrzei, rozpoczniemy przygotowania do budowy podobnej przeprawy na wysokości ulicy Boleść i ulicy Ratuszowej.

  • Przy moście Poniatowskiego zbudujemy kładkę dla rowerzystów. Będziemy rozwijać system Veturilo, tworząc nowe stacje.

  • Wprowadzimy system dotacji dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych na budowę miejsc do przetrzymywania rowerów mieszkańców osiedli.